Kreativitě se v inzercích meze nekladou, ale přesto je dobré zachovat několik zcela základních vizuálních a obsahových pravidel.
- Z hlediska vizuální stránky by měl být dodržen jednotný styl, který je zároveň v souladu s firemní identitou. Samozřejmostí by měl být jednotný styl nadpisů obsahujících konkrétní názvy pozic, včetně fontu písma, zarovnání nadpisů a odstavců, shodných odrážek apod. Pozor na přezdobenost - v jednoduchosti je krása!
- Vytvoření poutavého, ale zároveň vystihujícího názvu pracovní pozice je velmi důležitým bodem obsahové stránky inzerce. Lákavý název inzerátu je prvním krokem k úspěchu. Pod titulkem by měl být umístěn krátký úvod shrnující základní údaje o společnosti včetně motivace, proč by se měl uchazeč na pozici přihlásit, a to vše maximálně ve 40 slovech. Příliš mnoho uváděných informací by mohlo vést k neefektivnímu přehlcení textem.
- Pod zmíněným úvodním představení společnosti ideálně následuje výčet činností a zodpovědností uchazeče. V oblasti zodpovědností by měly být uvedeny konkrétní povinnosti ve funkci. Nemělo by se však jednat o zcela vyčerpávající text všech činností okolo. Jakékoli jiné informace netýkající se skutečně náplně kandidáta můžou působit přehlceně a neprofesionálně. Snahou je jasně specifikovat osobu, na kterou se danou inzercí cílí a vymezit, jaké dovednosti, kvalifikace nebo vlastnosti jsou požadovány.
- Pozor na diskriminaci v inzerci. Tomu lze předejít buď přidáním (m/ž) k názvu pozice či doplňováním ženského a mužského rodu do textu. Nelze zmiňovat ani požadavky na zdravotní stav apod. Detailněji se k diskriminaci v inzerátech vrátíme v příštím článku.
- V závěru je opět prostor pro namotivování uchazeče k reakci a pozor - nezapomenout uvést kontakt zodpovědné osoby za nábor včetně odkazu na webové stránky.